A N Z E I G E

Cities: Skylines

  • der letzte der wöchentlichen Hotfixes ist nun schon ein paar Tage draußen.


    Fehlerbehebungen und Verbesserungen: 1.0.14f1 für Skylines 2

    Verringerung der Fälle, in denen die Texturauflösung abfällt
    Behebung eines Problems, bei dem das Spiel beim Offline-Spielen schwarz erschien
    Unerwünschte Kleidungsvariationen behoben
    Das Warnsymbol "Müllansammlung" wurde nach dem Einsammeln des Mülls nicht entfernt.
    Behoben: Das Bürgermodell änderte sich, wenn Charaktere in/aus Gebäuden gingen
    Erhöhte Vorliebe der Bürger für das Parken von Autos auf Bauplätzen statt am Straßenrand
    Mehrere Fehler bei der Wegfindung und allgemeine Verbesserungen behoben
    Verbesserte Berechnungsgenauigkeit bei der Anpassung von Pickups auf Parkplätzen
    Fehler behoben, der die Sichtbarkeit von Linien zurücksetzte, wenn die Registerkarte "Transportübersicht" oder der Transporttyp geändert wurde
    Fehler behoben und Luftverschmutzung optimiert, insbesondere auf der Karte Tampere
    Abschnitt "Under Construction" und Fortschrittsbalken für Spawnables SIP (Selected Info Panel) hinzugefügt
    Andere SIP-Abschnitte wurden ausgeblendet, bis der Bau von Gebäuden abgeschlossen ist
    Schaltfläche zum Umschalten der Sichtbarkeit für die gesamte Liste der Linien auf einmal hinzugefügt
    Bau- und Unterhaltskosten von Parkhäusern, Strom- und Wasserverbrauch, Müllanhäufung, XP-Belohnungen und Arbeitsplätzen wurden ausgeglichen
    Die Reichweite und Wirkung der passiven Dienste von Grundschule, Klinik, Krankenhaus und Tanne wurde erhöht.



    Nun nimmt sich Colossal Order den größeren Problemen an weshalb der nächste Patch etwas dauern wird.

  • A N Z E I G E
  • Patch 1.0.15f1 ist draußen:


    Gameplay fixes
    Mail fixes:

    Fixed: Citizens do not have destinations in their Selected Info Panel when Sending Mail


    Fixed: Post van not delivering/collecting mail from target building if the path accesses the lot in a specific way.


    Fixed: Post van failing to collect mail from building if it's also delivering mail to the same building at the same time.


    Fixed: Post sorting facility is unable to export global mail


    Storage transfer fixes:

    Adjusted industrial companies' production efficiency to produce more products to increase good exports.


    Adjusted storage companies spawning, storage companies will spawn less than storage capacity demand to increase goods export.


    Fixed vehicle state that isn't exporting showed as exporting state


    Cargo Stations like harbors, and train terminals will have a low stock amount at 100t, the terminal will import around 30t each time the current amount is below 100t.


    Cargo Stations like harbors, and train terminals will have an export threshold of 200t, the terminal will export around 30t each time the current amount is above 200t.


    Storage companies will spawn less than the current producing capacity to increase export (does not affect existing storage companies in the city)


    Improved pathfinding to include storage & cargo stations as valid import candidate targets


    Improved moving in pathfinding. This prevents citizens from reserving homes from disconnected buildings (Or moving into the city at all if it's not connected to an outside connection).


    Increased pathfinding penalty for illegal pedestrian crossing


    Fixed: Several instances of vehicles getting stuck


    Fixed: Roads shown as inaccessible in Build menu can be used when the player has low budget


    Fixed: Hydro power plant output increases with simulation speed


    Improved water flow update when terraforming


    Fixed: Progression XP is not awarded for constructing Signature Buildings


    Fixed: Coal power plant does not import resource from nearby harbor


    Fixed: Citizens are shopping in industrial zones in factories instead of commercial zones


    Fixed: multiple issues related to constructing multilevel roads, elevated roads over water or bridges


    Improved elevated road construction (Not actual bridges) to require more pillars


    Graphics fixes
    Improved terrain smoothing for networks and large buildings


    Fixed: Forward road arrows on building lots incorrect for left-hand traffic.


    Fixed: Trees sticking out of the river in the main background image


    Fixed: Dam (net-part only) facing the wrong way when using left-hand traffic


    Fixed: Buildings missing road arrows and some other props depending on the selected theme


    Fixed: International Airport missing bus stops when using the North America theme.


    UI fixes
    Improved Selected Info Panel and Infoview panels to scale with text scale


    Improved sorting of households:

    Citizens sorted by age in household/single-family home Selected Info Panel sidebar


    Households sorted by member count in building Selected Info Panel sidebar


    Fixed: Pressing "M" while in photo mode removes the UI permanently for that session


    Fixed: Customer Info view for low customers terrain color inconsistent to the terrain color of other RCIO Info views


    Fixed: UI forwardRef error which was appearing sporadically when loading a save


    Other fixes
    Fixed: Now They're All Ash Trees, Out For a Spin, The Size of Golf Balls, Groundskeeper, Up and Away achievements, and Four Seasons achievements


    Fixed: Prefabs not unlocking correctly


    Fixed: Cinematic camera data is not resetting when loading a save or starting a new one


    Fixed: Object base mesh not visible if the main object is out of camera viewport


    Fixed: Forestry Area's Forest Forwarder was not playing the engine sound


    Increased all emergency vehicle siren sound distances


    Improved cached progress for Achievements


    Added 2 new steps to Education tutorial


    Added missing translations


    Optimized XP calculations


    Improved error and crash reporting tools

  • So wie es aussieht kommt am 18.12. doch nochmal ein letzter Patch dieses Jahr raus der vor allem nochmal die Performance steigern soll neben Bugfixes. Anschließend gehts in die Weinachtspause.

  • der letzte Patch des Jahres ist da und bringt als Bonus 2 neue kostenlose Maps. Dazu gibts zahlreiche Bugfixes und Verbesserungen z.b. endlich Farben für die Bus/Transportlinien.


    Winter Treat - 2 New Maps Sunshine Peninsula

    Corral Riches

    Performance Added LODs for characters and selected assets

    Optimized geometry layout for all assets

    Decreased Virtual Texturing pressure with assets that don't use emissive maps

    Disabled VSync for default settings

    Disabled volumetric lighting calculations where it was mostly invisible


    Gameplay Improved lane-changing behavior for vehicles

    Fixed: Traffic accidents that last forever (and improved resolution of the accidents)

    Improved cargo air transport by:

    Increasing airplane cargo capacity from 50t to 100t

    Increasing airport cargo terminal capacity from 100t to 720t

    Adding all resource types to Airplane Outside Connections

    Not allowing cargo terminals to store garbage resource

    Storage fixes:

    Improved storage buildings to consider both current storage and future storage (to include cargo already on its way)

    Fixed: Cargo terminals import garbage

    Fixed: Companies can buy the input resource from commercial companies

    Fixed: Export can happen when output resource amount is below 0


    Fixed: Resource amount might become negative when transport vehicle loading a large amount of resource (negative amounts reset to 0 in existing saves)

    Fixed: Airport can import goods from Road Outside Connection when there is no air cargo route

    Economy fixes & improvements:

    Replaced money buffering system with a new system that directly deducts the money (city’s income should be more predictable now)

    Fixed: Income awarded twice

    Fixed: Unknown profit during storage transfer

    Fixed: Pedestrian navigation issues with train station’s subway upgrade (requires the building to be rebuilt to take effect)

    Fixed: Pedestrian walking through the air between elevated/lowered/raised/tunnel networks and buildings

    Fixed: Options search text can overlap with the delete symbol

    Fixed: Sometimes pathfinding for resources does not include cargo loading locations

    Fixed: Saving and rebooting the game gives extra XP based on the number of residential buildings in the city

    Fixed: Four Seasons and Spiderwebbing achievements cannot be earned

    Fixed: Pressing "M" while in photo mode removes the UI permanently for that session

    Added missing localization for Photo Mode and Options menu


    Graphics Added line color to passenger ships, cargo ships, and cargo train engines

    Improved quality of character model variations

    Fixed: Visual glitches with metallic/smoothness maps on character clothes

    Fixed: Light props on Grand Bridge float in the air after connecting a road

    Improved lights on forest machinery

    Improved propping for several buildings

    Fixed: Spawn point for cargo trucks is not inside the warehouse as expected

    Fixed: International Aiport roads are not inverted with left-hand traffic

    Fixed: Crosswalk looks broken when pedestrian path bridge is connected to ground pedestrian path through a road

  • Patch 1.0.19 wird das letzte reine Bugfixing sein. Zukünftig wird das Spiel mit Patches erweitert werden. Höchste Priorität hat hier natürlich erstmal der Mod Support.


    Gameplay

    Der Grundstückswert wird von der Bodenverschmutzung beeinflusst.

    Der Grundstückswert wird auch bei stark verschmutztem Boden nicht auf 0 sinken.

    Der Grundstückswert wird entsprechend der Rentabilität des Industrieunternehmens steigen.

    Gute Nachricht für Autofahrer in eurer Stadt: Die Parkplatzsuche wurde verbessert.

    Balancing

    Die Verbrennungsanlage wird nach dem Upgrade eines weiteren Verbrennungsofens nicht mehr weniger Strom produzieren.

    Kleine Optimierungen sollen Staus an Güterbahnhöfen vermeiden.

    Mehr Teenager besuchen in Zukunft die High School.

    Performance

    Die Schatten wurden verbessert.

    Die Wegfindung wurde optimiert, was zu einer schnelleren und stabileren Performance in sehr großen Städten führen soll.

    Ein Cooldown wurde hinzugefügt, um zu viele Anfragen von Bürgern zu vermeiden, die nach freien Schulplätzen suchen.

    Einige CPU-relevante Optimierungen wurden vorgenommen.



    https://www.gamestar.de/artike…2-patch-1019,3407844.html

  • Habe mittlerweile meine Metropole und über 100000 Einwohner, aber was mich wirklich nervt, ist der Fokus auf Einfamilienhäuser. Gefühlt besteht die Stadt zu 80% aus Einfamilienhäusern und das richtige Großstadtflair will nicht so wie z.B. bei CS 1 aufkommen.

  • Nach 40 Stunden Spielzeit ist meine Stadt endlich fertig. Habe den Status Megalopolis erreicht und alle Elemente freigeschaltet. :)


    Hier gibt es einmal einen Überblick über die gesamte Stadt und zwei gezielte über meine vorgelagerten Inseln: Insel 1 und Insel 2


    Insgesamt ist Cities: Skylines 2 ein tolles Spiel. Das neue Baumenü ist fantastisch und macht das Planen und Bauen noch einfacher. Auch die beim ersten Teil kritisierte Verkehrs-KI ist wesentlich besser geworden, auch wenn es immer noch so einige unlogische Szenen gibt, wo man beim Planen verzweifelt. Ein paar Entlastungsstraßen helfen aber meistens. Größter Kritikpunkt ist aus meiner Sicht der viel zu starke Fokus auf Einfamilienhäuser, wenn man auf meinen Stadtplan guckt, dominieren da riesige Einfamilienwohnungen. Da kam in CS1 ein größerer "Großsstadtfaktor" auf, hier wirkt es so, als würde man dadurch die Fläche "strecken" wollen.

  • Nach 40 Stunden Spielzeit ist meine Stadt endlich fertig. Habe den Status Megalopolis erreicht und alle Elemente freigeschaltet. :)


    Hier gibt es einmal einen Überblick über die gesamte Stadt und zwei gezielte über meine vorgelagerten Inseln: Insel 1 und Insel 2


    Insgesamt ist Cities: Skylines 2 ein tolles Spiel. Das neue Baumenü ist fantastisch und macht das Planen und Bauen noch einfacher. Auch die beim ersten Teil kritisierte Verkehrs-KI ist wesentlich besser geworden, auch wenn es immer noch so einige unlogische Szenen gibt, wo man beim Planen verzweifelt. Ein paar Entlastungsstraßen helfen aber meistens. Größter Kritikpunkt ist aus meiner Sicht der viel zu starke Fokus auf Einfamilienhäuser, wenn man auf meinen Stadtplan guckt, dominieren da riesige Einfamilienwohnungen. Da kam in CS1 ein größerer "Großsstadtfaktor" auf, hier wirkt es so, als würde man dadurch die Fläche "strecken" wollen.

    Hat das Spiel denn noch große Performanceprobleme?

    Oder wurden diese weitgehend abgeschaltet?


    Oder hast du nen High End Rechner?

  • A N Z E I G E
  • Hat das Spiel denn noch große Performanceprobleme?

    Oder wurden diese weitgehend abgeschaltet?


    Oder hast du nen High End Rechner?

    Also ich habe einen Gaming Laptop (GTX 1650 TI, i5-10300H, 16 GB RAM) und da lief es flüssig auf hohen Einstellungen und fast ohne Probleme, nur ab 100.000 Einwohnern wurde es doch merklich langsamer. Ansonsten kannn ich über die Performance aber echt nicht meckern.

    Sieht klasse aus.

    Danke :)

  • die Mods sind da und der Modshop ist bereits überladen :)


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