A N Z E I G E

WWE Rating Sammelthread 2022

  • A N Z E I G E
  • Quarters:


    RAW mit einem katastrophalen Finish:


    The show open at 1,637,000 viewers and 583,000 in 18-49 for Bobby Lashley vs Seth Rollins for the U.S. title.


    The continuation of that match and Damage Ctrl interview did 1,881,000 viewers and 648,000 in 18-49, which was the high point of the show in both categories.


    The continuation of that interview with Bianca Belair, Asuka and Alexa Bliss involved fell to 1,671,000 viewers and 586,000 in 18-49.


    Most of Kevin Owens vs Austin Theory did 1,669,000 viewers and 594,000 in 18-49.


    The finish of Owens vs. Theory with Johnny Gargano involved and the Matt Riddle interview did 1,720,000 viewers and 625,000 in 18-49.


    Street Profits vs. Ridge Holland & Butch promo segment and first part of the match did 1,610,000 viewers and 597,000 in 18-49.


    The finish of the match and a Rey Mysterio promo did 1,579,000 viewers and 586,000 in 18-49.


    The Chad Gable & Otis vs. Owens & Gargano angle to set up the match for next week, Judgment Day promo and beginning of Damian Priest & Finn Balor vs. Rey Mysterio & Riddle did 1,584,000 viewers and 579,000 in 18-49.


    More of the match did 1,563,000 viewers and 582,000 in 18-49.


    The end of the match, the post-match and Miz TV with Tommaso Ciampa and Dexter Lumis did 1,475,000 viewers and 538,000 in 18-49.


    Another Judgment Day promo plus the Balor and A.J. Styles segment and start of Bayley vs. Bliss did 1,373,000 viewers and 517,000 in 18-49.


    Bayley vs. Bliss and the post-match did 1,386,000 viewers and 529,000 in 18-49.


    _____


    SmackDown!:


    The opening segment with Logan Paul and Paul Heyman & Bloodline was the high point of the show with total viewers at 2,336,000 viewers and 644,000 in 18-49.


    Sami Zayn vs. Ricochet did 2,236,000 viewers and 651,000 in 18-49.


    The end of Zayn vs. Ricochet and post-match, Drew McIntyre and Karrion Kross with Scarlett, the angle with Maximum Male Models being destroyed by Braun Strowman and Gable & Otis coming out did 2,233,000 viewers and 658,000 in 18-49.


    Bayley vs. Raquel Rodriguez did 2,192,000 viewers and 642,000 in 18-49.


    The end of Bayley vs. Rodriguez and post-match with the Shotzi babyface turn, Ronda Rousey & Liv Morgan and McIntyre promo did 2,172,000 viewers and 641,000 in 18-49. That was very weak for quarter five which is often the show’s high point.


    Solo Sikoa vs. Madcap Moss for the North American title did 2,241,000 viewers and 668,000 in 18-49. This was very good growth in this spot.


    The start of Ridge Holland & Butch vs. Ludvig Kaiser & Giovanni Vinci vs. Kofi Kingston & Xavier Woods vs. Hit Row did 2,093,000 viewers and 643,000 in 18-49.


    The final quarter with the four-way grew to 2,189,000 viewers and 696,000 in 18-49 which was the 18-49 peak.


    _____


    Bei NXT wieder die Damen mit den stärksten Zahlen:


    The peak of the show at 730,000 viewers and 213,000 in 18-49 was Cora Jade vs Wendy Choo. The low point in 18-49 was The Dyad vs. Edris Enofe & Malik Blade at 183,000 and low point in viewers at 644,000 was the JD McDonagh vs. Tyler Bate main event.

  • [..]Was dann für alle Wrestlingsendungen gilt ... egal welche. Die meisten Zuschauer sind nicht in der werberelevanten Zielgruppe.[.]

    mal aus Interesse kenn mich bei dem Thema nicht aus. Warum ist 50+ in USA keine werberelevante Gruppe ? in Deutschland/Europa ist das ja von der Kaufkraft eine starke Gruppe wo viel Geld abgegriffen wird wie bei Medikamente, Nahrungsergänzungsmittel und natürlich die teuren Autos...

  • mal aus Interesse kenn mich bei dem Thema nicht aus. Warum ist 50+ in USA keine werberelevante Gruppe ? in Deutschland/Europa ist das ja von der Kaufkraft eine starke Gruppe wo viel Geld abgegriffen wird wie bei Medikamente, Nahrungsergänzungsmittel und natürlich die teuren Autos...

    Wen ich das richtig verstanden habe, ist das in den USA nicht so, weil ältere Menschen in ihrem Kaufverhalten festgefahren sind und kaum neue Produkte ausprobieren. Daher sind sie für viele Firmen uninteressant.

  • ok, dachte für TV Werbung sind die jüngeren eher weniger interessant da diese nur noch durch influencer auf insta oder youtuber beeinflusst werden ^^

    wie auch immer letztendlich zählt ja nur das wofür die Geldgeber das Geld locker machen

  • Ist in Deutschland aber nicht anders. Werberelevante Zielgruppe sind die 14 bis 49-Jährigen, wo die privaten eher punkten. Bei den Gesamtzuschauern sind dann meist ARD & Co vorne. Wobei einzelne Sender wie RTL, auch dem Wandel der Zeit geschuldet, gerne bis 59-Jährige als werberelevante Zielgruppe sehen bzw dies als Richtwert sehen wollen. Bisher aber liegt die offizielle Zielgruppe aber wie gesagt bei 14- bis 49 jährigen.

  • Das ist übrigens empirisch eh unsicher bis gar nicht belegbar. Die werberelevante Zielgruppe ist ein verselbstständigter Marketingtrick der TV-Industrie. Sie ist aber insofern wirkmächtig als das sie Grundlage der Bewertung von TV Ratings geworden sind, weil man das den Werbekunden lange genug eingeredet hat.

  • A N Z E I G E
  • mal aus Interesse kenn mich bei dem Thema nicht aus. Warum ist 50+ in USA keine werberelevante Gruppe ? in Deutschland/Europa ist das ja von der Kaufkraft eine starke Gruppe wo viel Geld abgegriffen wird wie bei Medikamente, Nahrungsergänzungsmittel und natürlich die teuren Autos...

    die Privatsender wie RTL,Pro 7 eetc messen den Erfolg ihrer Serien an den Marktanteil bei der marktrelevanten und vermutlich kaufstärksten Gruppe14 bis 49 jährige

  • Smackdown:

    2,535 Mio

    0.63


    Externer Inhalt twitter.com
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!

A N Z E I G E